top of page

Interviu cu Roxana Florența – Educație Emoțională și cum a luat naștere acest proiect?

Writer: Lumira AELumira AE

Prin Educație Emoțională, Roxana Florența, fondatoarea proiectului Educație Emoțională, a creat un spațiu în care oamenii pot explora, înțelege și îmbunătăți relația cu propriile emoții printr-o varietate de abordări – de la psihoterapie la artă și mișcare.


În acest interviu, descoperim povestea din spatele proiectului, motivația Roxanei și viziunea ei asupra impactului pe termen lung al acestei inițiative.


 

Lumira: Roxana, Educație Emoțională a prins contur prin colaborarea dintre tine și Asociația Lumira. Cum a luat naștere această colaborare și ce te motivează să aduci acest proiect în fața publicului alături de noi?


Roxana Florența: Am început ca voluntar în Asociația Lumira, iar în mai puțin de șase luni am devenit coordonator al proiectului La Luminiș. Acolo am învățat foarte multe despre procedura de coordonare și organizare a unui eveniment mare, desfășurat în mijlocul naturii, cu multiple activități și ateliere. Ulterior, am inițiat proiectul Educație Emoțională, iar în urma acestuia am progresat de la voluntar la colaborator al asociației.


Motivația pentru care am ales să realizez proiectul Educație Emoțională împreună cu Asociația Lumira a fost faptul că obiectivele și valorile noastre sunt aliniate. Misiunea Asociației Lumira este de a promova instrumente de psihoterapie și dezvoltare personală, în timp ce proiectul Educație Emoțională aduce laolaltă diverse practici din aceste domenii sub umbrela unui eveniment de 8 zile în toată țara. 


Educație Emoțională nu promite vindecare sau metode rapide de schimbare, ci mai degrabă dorește să ofere spații în care să învățăm despre noi și emoțiile noastre direct de la specialiști și psihoterapeuți calificați.


Astfel, colaborarea dintre Asociația Lumira și proiectul Educație Emoțională este una firească, complementară și benefică pentru ambele părți.



Lumira: Educație Emoțională a adus împreună oameni din diverse domenii – psihoterapie, artă, educație. Cum ai ales această diversitate de abordări și de ce crezi că este importantă?


Roxana Florența: Emoțiile nu apar doar în cabinetul unui terapeut... ele sunt peste tot: în relații, în corp, în felul în care dansăm, cântăm, scriem, în modul în care trăim fiecare zi. De aceea, mi-am dorit ca acest proiect să aducă împreună nu doar psihoterapeuți, ci și artiști, educatori, oameni care explorează emoțiile prin mijloace diverse. 


Cred că e important să oferim mai multe căi de acces către sine, pentru că nu există un singur drum corect. Unii se vor regăsi mai mult în ateliere de autocunoaștere ghidate de specialiști, alții în dans, teatru sau desen. Diversitatea aceasta este despre accesibilitate, despre a oferi fiecăruia un punct de plecare potrivit.


Lumira: Proiectul Educație Emoțională aduce împreună specialiști din domenii variate pentru a crea un spațiu autentic de învățare și explorare. Cum ai ales facilitatorii și ce a fost esențial pentru tine în acest proces?



Roxana Florența: Un criteriu esențial în procesul de selecție a facilitatorilor a fost calificarea acestora în psihoterapie. Totuși, nu ne-am limitat doar la acest aspect, deoarece lucrul cu emoțiile poate lua forme variate... ateliere de artă, dans, teatru și alte modalități prin care ne putem exprima emoțiile în mod autentic și în spații sigure.


Pe lângă calificări, am luat în considerare și experiența practică a facilitatorilor, abordarea lor față de procesele emoționale și capacitatea de a susține un grup într-un mod etic și responsabil. 


Am considerat important ca facilitatorii să fie parte activă în comunități conștiente, fie ca lideri, fie ca membri implicați în mod constant în activități de dezvoltare personală, educație emoțională sau terapii alternative. Această implicare reflectă autenticitatea și angajamentul lor față de munca pe care o fac, oferindu-le o perspectivă practică și vie asupra proceselor pe care le ghidează apoi mai departe celorlalți.


Lumira: Lucrul cu emoțiile este profund și uneori provocator. Cum v-ați asigurat, tu și echipa, că acest spațiu este unul sigur și susținător pentru participanți?


Roxana Florența: Siguranța emoțională a fost o prioritate în organizarea acestui eveniment. În primul rând, prin selecția facilitatorilor... ne-am asigurat că sunt oameni capabili să țină spațiu pentru procese profunde. Apoi, prin structurarea atelierelor, astfel încât fiecare participant să aibă libertatea de a explora în ritmul său, fără presiune. 


În plus, am fost atenți la claritatea comunicării... atât înainte, cât și pe parcursul evenimentului – pentru ca participanții să știe la ce să se aștepte și să se simtă în controlul propriei experiențe. Siguranța nu înseamnă doar protecție emoțională, ci și spații bine organizate, o atmosferă de respect reciproc și facilitatori care creează un cadru în care fiecare să se poată exprima fără teamă de judecată.


Lumira: Ce impact ți-ai dori să aibă Educație Emoțională pe termen lung în România? Crezi că poate contribui la schimbarea modului în care oamenii înțeleg și gestionează emoțiile?


Roxana Florența: Visul meu este ca Educație Emoțională să devină mai mult decât un eveniment... să fie un punct de pornire pentru o schimbare reală în felul în care ne raportăm la emoții. 


Mi-aș dori ca oamenii să înceapă să vadă emoțiile nu ca pe ceva de evitat sau de controlat, ci ca pe un aspect esențial al vieții lor, care poate fi înțeles, ascultat și integrat. Pe termen lung, sper ca astfel de inițiative să contribuie la o schimbare mai largă, inclusiv în educația formală, astfel încât educația emoțională să devină parte din formarea noastră, nu doar un subiect de nișă.


Asta e doar începutul... sincer. Forumul Social de anul acesta e ca o sămânță plantată într-un teren care are nevoie de genul ăsta de inițiative. Am în plan să dezvolt și mai mult această comunitate, să nu fie doar un eveniment pe an, ci un spațiu viu, în care oamenii să poată învăța și practica educația emoțională pe tot parcursul anului.


Lumira: Dacă ar fi să transmiți un mesaj celor care sunt curioși despre acest proiect, dar încă nu au făcut pasul să participe, ce le-ai spune?


Roxana Florența: Le-aș spune că nu există un moment „potrivit” pentru a începe să lucrezi cu emoțiile tale... există doar prezentul și curiozitatea ta. Dacă simți că acest proiect te atrage, chiar și doar puțin, înseamnă că este ceva acolo pentru tine.


Educație Emoțională nu vreau sa ofere soluții gata făcute, dar îți oferă un spațiu unde poți explora, descoperi și învăța într-un mod autentic, fără presiune. Și, cel mai important, le-aș spune că nu sunt singuri... că există o întreagă comunitate de oameni care sunt în această călătorie împreună.



 

Roxana Florența - Fondatoarea proiectului Educație Emoțională

0721915408


Asociația Lumira - Organizator


Educație Emoțională - program ateliere și activități






Abonează-te la newsletter-ul LUMIRA

Iți mulțumim!

©2023  Created by the loving people of Lumira.

bottom of page